10 August 2010

Hello World SharePoint 2010

הפעם אדגים הדברים הבסיסים ב SharePoint 2010. אדגים איך יוצרים אתר בSharePoint 2010, איך עורכים דף ואיך מעדכנים פריטים. בעצם פוסט זה מראה בצורה שטחית מאוד את הצורה החדשה של ה SharePoint.
יצירת אתר בSharePoint 2010
יצירת אתר בSharePoint 2010 דומה מאוד לMOSS 2007. כל מה שצריך זה הרשאות מתאימות (SharePoint System Administrator).
דבר ראשון יש להיכנס ל SharePoint 2010 Central Administrationדרך : Start -> All Programs -> Microsoft SharePoint 2010 Products -> SharePoint 2010 Central Administration. לאחר מכן יפתח הדפדפן. יש ללחוץ בתפריט הצדדי Quick Launch על Application Management. בעמודה של Site Collections יש ללחוץ על Create site collections.
יש לבחור את Web Appliction, שם, תיאור... בדיוק כמו בMOSS 2007. בשביל ההדגמה אני בחרתי בתבנית Team Site. לאחר היצירה נגיע לדף Top-Level Site Successfully Created, שם יהיה קישור לאתר שיצרנו כרגע. כאשר נלחץ עליו נגיע לדף wikiשנקרא Home.aspx.
עריכת הדף הראשי
נלחץ על Site Actions ואז על Edit Page.
עכשיו, בשונה מMOSS 2007, הSharePoint 2010 עובד עם ריבונים (ribbon).

כל WebPart מקבל את המאפיינים שלו עם הריבונים שהוא משתמש. הוספת WebPart נעשית בדרך הבאה: בתפריט הריבונים בחלונית הEditing Tools יש ללחוץ על Insert. בריבונים עכשיו יש אפשרות להוסיף WebPart, רשימות, ליצור רשימות ועוד.



כאשר נלחץ על הוספת WebPart נקבל תפריט WebPart'ים. כמו בגרסאות הקודמות של SharePoint בוחרים את הקטגוריה של הWebPart ולאחר מכן את הWebPart עצמו ולוחצים Add.



עריכת פריט

עוד דבר נחמד ויעיל שלא היה בגירסה הקודמת זה כאשר רוצים ליצור/לעדכן פריט, במקום הפניה לדף נפרד, הפעם נשארים באותו דף, רק שהפעם, קופץ חלון popup עם הגדרות הפריט שאנו רוצים ליצור.לעדכן.


שימו לב שלא יצאנו מהדף וזה רק popup.
תהנו,
רועי קולבינגר

2 comments:

מאיר said...

תודה...
ממש נחמד
יש/תהיה כתבת המשך?

Roi kolbinger said...

יש ויהיו, ראה תפריט lables משמאל - SharePoint 2010

Post a Comment